COVREX® Pool Protection blaast tien kaarsjes uit

De wereldwijd gerenommeerde rolluiken COVREX® bestaan tien jaar. Op die tijd groeide een idee van Amaury de Troostembergh van LPW Zwembaden uit tot een bedrijf dat wereldwijd reeds duizenden top rolluiken verkocht van zowel het COVREX® Classic als het COVREX® Solar type. Het bedrijf wordt ondertussen geleid door zoon Guillaume die verder inzet op kwaliteit en innovatie, de twee motoren die COVREX altijd gedreven hebben.

Covrex ontstond uit de vele vragen van klanten naar een kwalitatief rolluik dat hagel- en UV-bestendig zou zijn én uit een schitterend idee dat Amaury de Troostenbergh kreeg toen hij een kantoorkast dicht deed en merkte dat de rolluikdeuren met soepele verbindingen aan elkaar waren vastgemaakt. Hij legde onmiddellijk het verband met de verbindingen tussen de lamellen van een rolluik en COVREX was geboren.

Hij ontwikkelde stevigere lamellen die met soepele verbindingen aan elkaar werden gemaakt en zocht en vond in Duitsland een internationaal gerenommeerde extrusiefirma die ze voor hem kon produceren.

Vervolgens werd het product via koppelverkoop in de markt gezet. Iemand die bij LPW een zwembad kocht moest daar automatisch een COVRX rolluik bij nemen indien men het bad wilde afdekken. Men begon ook de particulieren te overtuigen van de kwaliteiten van het Covrex rolluik zodat er een pull strategie ontstond: de klanten gingen bij hun zwembadbouwer zelf vragen naar een Covrex. En die begonnen dan op hun beurt de rolluiken uit Aarschot te verdelen.

Een van de sterke troeven van COVREX is volgens het bedrijf het feit dat het een puur Belgische product is. Guillaume de Troostenbergh: ‘We hebben enkele jaren geleden een goed voorstel gehad van een firma om de productie over te brengen naar het Oosten. De verleiding was groot en het prijsverschil substantieel. Maar we zijn er niet op ingegaan omdat ‘Belgisch fabrikaat’ een kwaliteitsmerk blijkt te zijn over heel de wereld. En het is waar dat de loon- en productiekost in België hoog ligt. Maar dat wordt gecompenseerd door creativiteit, een hoge productiviteit en de competentie van onze medewerkers.’