NOA outdoor living is een uitgestrekt belevingspark dat afgelopen herfst zijn deuren opende in Kruisem. Dit initiatief van Renson bundelt de krachten van 30 internationale partners om op een ongekende manier inspiratie te bieden voor tuinen van alle soorten en maten. Het hele ding beslaat maar liefst 25.000 vierkante meter en biedt een verbluffend doch realistisch beeld van wat er allemaal mogelijk is anno 2023. Kortom, als professional in de zwembad- en tuinsector moet je er een keer geweest zijn. Wij interviewden de NOA-manager om je te vertellen waarom.
Catherine Degreef, NOA-manager
Maak kennis met NOA-manager Catherine Degreef. In een boeiend gesprek met ons legt ze uit hoe dit prachtige belevingspark, dat zijn deuren opende in Kruisem, tot stand kwam.
“Net zoals in het Bijbelse verhaal waarin Noah alle dieren verenigt en naar zijn ark brengt, hebben we 30 high-end outdoor living merken samengebracht in een uitzonderlijk inspiratiepark”, vertelt mevr. Degreef ons. “Dit verhaal begint trouwens ook met een zondvloed”, voegt ze er lachend aan toe. “Renson Outdoor was zo succesvol geworden dat de productiesite in Waregem overspoeld werd door het aantal orders. Daarom zijn we uitgeweken naar een nieuwe locatie in Kruisem. Met de productie van een nieuwe terrasoverkapping, kwam er ook de nood voor een nieuwe showroom. En dit riep de vraag op: is er geen betere, originelere en meer hedendaagse manier om een showroom te bouwen? Wat als we onze krachten verenigen met partners die ons aanvullen? NOA outdoor living is een concept dat Renson overstijgt. Het is onze missie om aan professionals en particulieren te laten zien wat de meerwaarde is van een totaaloplossing. Een buitenruimte die van a tot z is ingekleed met elementen die elkaar perfect aanvullen en waarbij elke partner een stukje van de puzzel vormt.”
Samen met de gerenommeerde landschapsarchitect Koen Rygole van BurO Groen werd er een idee uitgewerkt om het aanliggende park volledig open te trekken en een wandeling in te richten die je door 12 verschillende buitentaferelen/demotuinen loodst, volledig aangekleed door de 30 partners. Bij demotuin ‘City’ ontdek je bijvoorbeeld hoe je een kleine stadstuin op een creatieve manier kunt aankleden. ‘Lakeside’ is een luxueus paviljoen op een sprookjesachtig meer. ‘Lodge’ is dan weer een prachtig voorbeeld van wat er allemaal mogelijk is in een tiny house. Bij ‘Office’ kun je een volledig ingericht tuinkantoor bewonderen. En ‘Plaza’ is de belichaming van de binnenkoer van een boetiekhotel.
“NOA is een volwaardige beleving van alles wat outdoor living is”, vertelt mevr. Degreef verder. “Het bijzondere aan dit inspiratiepark is dat je letterlijk tussen economie en de natuur zit. Rechts van het gebouw ligt de snelweg tussen Gent en Kortrijk. Links van het gebouw ligt het uitgestrekte belevingspark van 25.000 vierkante meter. Als bezoeker kan je op een rustige manier van de wandeling genieten. Je hebt de tijd om alles te bekijken zonder dat er 10 verkopers rond je hangen. We merken dat zowel professionele als particuliere bezoekers er 2 à 3 uur over doen om de wandeling af te werken. Bij Renson zijn we er heel erg van overtuigd dat de natuur helpt met het creëren van welzijn. De slagzin van Renson luidt niet voor niets ‘Creating healthy spaces’. De buitentaferelen die we in het park tonen zijn overigens niet alleen interessant voor particulieren, met NOA richten we ons ook op tuinarchitecten, architecten, tuinaannemers en andere professionals die bezig zijn met de buitenruimte.”
De favoriete demotuin van mevr. Degreef is alvast ‘City’. “City toont hoe je creatief kunt omgaan met een beperkte oppervlakte. In deze setting kan je drie stadstuintjes bezichtigen die elk op een totaal verschillende manier zijn ingericht. Er is zelfs een klein zwembad aangelegd van 4×4 meter. En da’s een heel interessant gegeven aangezien zwembaden steeds kleiner worden.” Het andere zwembad op de site is een zwemkanaal van 15×3 meter dat zich in de Residential-area bevindt, de setting van een uitgestrekte tuin.
Hoewel NOA als outdoorshowroom vooral is bedoeld om te inspireren, hebben de bedenkers toch een vernuftige manier gevonden om aan leadgeneration te doen en de bezoekers concreet te informeren. Op ieder product is er immers een QR-code aanwezig die je kan scannen om meer informatie te krijgen van de producent. Met een paar tikken heb je een formulier ingevuld dat je in contact brengt met de partners.
In het park wordt er niets aan het toeval overgelaten. Alles is tot in de puntjes afgewerkt. Partner word je niet zomaar. “De partners die we gekozen hebben om mee samen te werken, zijn stuk voor stuk fabrikanten die eruit springen vanwege de kwaliteit van hun producten”, vertelt mevr. Degreef daarover. “Daarnaast was het voor ons zeer belangrijk dat ze een internationaal karakter hebben. NOA outdoor living is de enige showroom in zijn soort. En dat wekt veel internationale belangstelling op. Vandaag kregen we 30 Italiaanse bezoekers over de vloer, volgende week worden er enkele Canadezen verwacht en in de week daarna hebben enkele Filipijnse bezoekers zich ingeschreven voor een bezoek. NOA outdoor living overstijgt het kleine Kruisem op alle vlakken, en dat verwachten we dus ook van onze partners.”
Onder deze partners zitten inderdaad enkele grote namen zoals Alpha Wellness Sensations, Caerus Vision, Vande Moortel, Royal Botania, Schellevis en nog veel meer!
Meer info:
www.noa-outdoor.com
Tekst door Reine Driesen
Fotografie door NOA Outdoor Living